فهمیده ام که ...

شاید در آینده ...

چربی‌های زائد شکم را چگونه از بین ببریم؟

 شکم انسان از عضلاتی قوی پوشیده شده که نگهدارنده امعاء و احشاء است. ورزش نکردن، انجام فعالیت های نشسته و مصرف کالری بیش از نیاز، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود؛ در این صورت عضلات شکم، سختی و حالت اولیه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخیره ای شکم به حالت گره دار احساس می شود. به علاوه، تجمع چربی در منطقه شکم به خصوص در خانم ها خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی را چند برابر می کند.
این بافت چربی برای بدن یک انبار انرژی است و بدن مازاد نیاز خود را در آن ذخیره می کند، در مواقع نیاز از آن برداشت می کند. پس باید کاری کرد که بدن نیازمند انرژی بافت چربی شود. دریافت کالری کمتر و ورزش کردن، راه رسیدن به این مقصود است. البته اکنون با روش های دیگر مثل جراحی نیز، این چربی ها را برمی دارند ولی اگر بتوانیم با ورزش، که سلامت عمومی بدن را به دنبال دارد، آن را از بین ببریم، مسلماً به جراحی نیازی نخواهد بود.
ادعا می شود که کمربندهای شوک دهنده با وارد کردن جریان های الکتریکی به چربی شکم موجب تجزیه آن ها و قوی شدن عضلات شکم می گردد، در صورتی که تنها جریان هایی با قدرت ایمپالس های مغز، موجب انقباض عضلات می شود و اگر چنین جریاناتی با این کمربند وارد شکم شود موجب یک انقباض دردناک خواهد شد. البته استفاده از وسایل ورزشی که موجب انقباض عضلات شکم شود مفید است؛ اما ورزش کردن به تنهایی کافی نخواهد بود، چرا که کالری اضافی بازهم درشکم یا باسن ذخیره می شود. پس باید از خوردن شیرینی خامه ای، تنقلات چرب مثلاً چیپس، غذاهای پرروغن و نان و برنج زیاد از حد پرهیز کرد.
● یک ورزش مفید:
دراز و نشست از راحت ترین و مؤثرترین ورزش ها برای برطرف کردن چربی شکم است؛ با فشار زیادی که به عضلات شکم وارد می شود، این عضلات قوی شده و شکم به حالت اولیه باز می گردد. مدت ورزش چند روز یا چند هفته نیست بلکه باید آن را مداوم انجام داد. تمرینات ورزشی در صورتی که به درستی انجام نگیرد، به کمر شما آسیب می رسانند.
● طریقه درست دراز و نشست:
به پشت روی زمین نسبتاً نرمی بخوابید، پاها را خم کنید تا کف پایتان روی زمین قرار بگیرد، دستتان را به روی سینه قرار دهید. ابتدا سر را بلند کنید و سپس شانه ها را به آرامی ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر بالا بیاورید و دوباره بخوابید.
بلند شدن بیش از این مقدار عضلات پای شما را به کار می گیرد. ده مرتبه پشت سرهم، این کار را انجام دهید. چند ثانیه استراحت کنید و ده مرتبه بعدی را انجام دهید.
در ابتدا لازم نیست زیاد به خودتان فشار بیاورید، زمانی که استراحت کردید، عضلات شکم شما قوی تر شده اند. جسم سنگینی را در هنگام دراز و نشست در دست روی سینه بگیرید تا فشار بیشتری به عضلات شکم وارد شود.
ورزش های تکمیلی دیگری که می توانید برای متناسب شدن شکم انجام دهید در ذیل ارایه شده است:
▪ چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید، یک پای خود را مستقیماً بلند کرده و در هوا نگاه دارید، از یک تا پنج بشمارید سپس به حالت اول برگردید. از یک تا ۵ بشمارید حالا پای دیگرتان را به همین صورت حرکت دهید و بشمارید. این عمل را چند بار تکرار کنید.
▪ روی زمین بنشینید کف دست ها را در طرفین بدن، روی زمین بگذارید و زانوها را خم کنید. در این حال با باسن خود جابجا شده به جلو بروید. در حقیقت، سر بخورید. می توانید با دست ها مچ پاها را بگیرید.
▪ به پشت روی زمین طاق باز بخوابید، دست ها را باز کرده در طرف راست و چپ روی زمین دراز کنید حالا زانوها را خم کنید و همانطور که به هم چسبیده اند با هم اول به طرف راست زانوها را تا نزدیک زمین بیاورید، سپس به همین شکل به طرف چپ تا نزدیکی زمین حرکت دهید. این عمل را ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید.
▪ بایستید و دست ها را به طرف جلو دراز کنید و در مقابل خود به لبه یک صندلی تکیه دهید حالا به تدریج و خیلی آهسته زانوها را خم کنید تا به صورت نشسته درآیید سپس به آهستگی بلند شده و بایستید. این عمل را ۵ تا ۱۰ بار دیگر تکرار کنید.
▪ به روی شکم، روی زمین بخوابید، چانه خود را روی هر دو دست خود قرار دهید در حالی که پاها را کشیده و دراز نگاه داشته اید، یک پا را تا آن جا که می توانید بالا بیاورید و در آن حالت نگه دارید از یک تا ۵ بشمارید و سپس پا را پایین بیاورید.حالا این عمل را با پای دیگرتان انجام دهید.
▪ چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید، یک پای خود را مستقیماً بلند کرده در هوا نگاه دارید و از یک تا ۵ بشمارید، سپس به حالت اول بازگردید و از یک تا ۵ بشمارید، اکنون پای دیگرتان را به همین صورت حرکت دهید و بشمارید. این عمل را چند بار تکرار کنید. می توانید این ورزش ها را با توجه به شرایط فیزیکی و جسمانی خود انتخاب کرده و هر روز با انجام ورزش به درمان چاقی موضعی خود از بهترین و مطمئن ترین روش، کمک کنید.

تاریخ ارسال: دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ق.ظ | نویسنده: مدیر سیستم | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد